خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استانداری همدان:

 فرهنگ‌سازی در همه حوزه‌ها از اساسی‌ترین موضوعات است

همدان-معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: فرهنگ‌سازی در همه حوزه ها از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، مصرف آب و مسائل اقتصادی از اساسی‌ترین موضوعات است.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۱۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

 فرهنگ‌سازی در همه حوزه‌ها از اساسی‌ترین موضوعات استبه گزارش خبرگزاری بسیج، ظاهر پورمجاهد در آیین غرس درخت در بیمارستان بعثت همدان ضمن تبریک عید مبعث با بیان اینکه امروز به خاطر تشکر و قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت همکاران من در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کمک مدیر بیمارستان بعثت برنامه خوبی ترتیب دیده‌اند، اظهار داشت: هفته درختکاری در کشور به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در روز شروع هفته درختکاری درخت مثمر را غرس می‌کنند و این اقدام معنادار است و به مردم توصیه می‌کنند که در حفظ منابع طبیعی محیط زیست و آب کوشا باشند.

وی با بیان اینکه استان همدان به تناسب سند راهبردی و برنامه عملیاتی که تنظیم کرده است سالانه برنامه‌هایی برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نظر دارد، گفت: در سال گذشته این اداره یک هزار هکتار جنگل‌کاری کرده است که امسال در نظر داریم همان مقدار تکرار شود و نگهداری آنها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه نگهداری فضای سبز ایجاد شده با همکاری سیستم دولتی با تولی‌گری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تشکل‌های بخش منابع طبیعی و در شهرستان‌ها مردم عزیز امکان‌پذیر است و قوام و دوام خواهد داشت، گفت: امروزه در سازمان‌های بین المللی بحث حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یکی از اساسی‌ترین موضوعات است که با اولویت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما هم در جلسات برنامه‌ریزی و شوراهای مختلف موضوع حفظ محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی مبلغی برای عملیات آبخیزداری در سطح استان‌های مختلف در نظر گرفته شد که استان همدان به تناسب سهمی که از کشور دارد رقم بیشتری در این زمینه جذب کرده و در حوزه گاویون، سنگ چینی، بندهای خاکی و انحرافی عملیات‌های مناسبی اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

پورمجاهد با بیان اینکه این اقدامات نشان از عزم و اراده است، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در نگهداری و حفظ محیط زیست کمک کنند.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین مباحث در توسعه پایدار مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: فشار بیش از حد به زمین و منابع آب چالش‌زا است که در بلندمدت تاثیر خود را خواهد گذاشت.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه مکان‌یابی پروژه‌های بزرگ باید دقت شود، افزود: مکان‌یابی پروژه‌های بزرگ ۱۵ مورد شاخص اساسی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و باید بر اساس مدل علمی استقرار شود.

وی با بیان اینکه مطالعه دامنه الوند و تصویب آن در استان همدان یکی از کارهای اساسی است که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را در بر دارد، گفت: همه دستگاه‌ها باید به آن پایبند باشند و رعایت کنند.

پورمجاهد با بیان اینکه بحث کمبود آب به عنوان یک چالش مطرح است و مردم بابت خشکسالی نگران هستند، گفت: بارش نسبت به میانگین بلند مدت وضعیت مناسب است.

وی عنوان کرد: در خدمات برتر در غرب کشور بر اساس مطالعه ستیران قبل و بعد از انقلاب کار برجسته‌ای انجام داده که یکی از آنها حوزه بهداشت و درمان است که همچنان با تلاش کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی پیشتازی را دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در همه حوزه ها از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، مصرف آب و مسائل اقتصادی از اساسی‌ترین موضوعات است، تصریح کرد: وقتی بین مردم و مجموعه‌های اقتصادی واقعیت‌ها مشخص شود همراهی بیشتر می‌شود و می‌توانیم از مشکلات مردم بکاهیم.

وی در حاشیه این برنامه در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تولید خودرو برقی در کبودراهنگ با بیان اینکه ایده تولید خودرو برقی توسط یک نفر اصلی به عنوان سرمایه‌گذار مطرح شده است و یک فرد به عنوان فنی‌کار در کنار آن قرار گرفته است، تصریح کرد: برای تولید این پروژه می‌توانند در شهرک ویان مستقر شوند اما مصرف آب و برق این پروژه بالاتر از نرمی است شرکت شهرک‌ها در کل کشور در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌دهد.

پورمجاهد با بیان اینکه مازاد این مصرف را شرکت صنعتی باید پرداخت کند، گفت: سرمایه‌گذار این پروژه مکان دیگری را مدنظر داشت که آن مکان به حد نصاب واگذاری بنا به مصوبه دولت باید از سوی وزارت صمت و وزارت جهاد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه کار آنها براساس آن حد نصاب از وزارت صنایع پیگیری شده است، گفت: با طرح این پروژه در جلسه‌ای که با حضور یکی از مسئولین کشوری بود، مقرر شد مجریان طرح خود را تکمیل کنند و شیوه تامین مالی آن مشخص شود و برای پیگیری در اختیار سازمان‌های متولی استان قرار گیرد.

* کاشت نهال به یاد شهدای سلامت استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه سومین روز منابع طبیعی به عنوان منابع طبیعی فرهنگ و رسانه نامگذاری شده است، اظهار کرد: کار ویژه این روز با همکاری ریاست بیمارستان بعثت و دانشگاه علوم پزشکی به یاد شهدای سلامت استان همدان در محوطه حیاط بیمارستان بعثت نهال کاشته شد.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه ما قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم، گفت: به قدردانی این زحمات به امید داشتن سرزمین زیبا و سرسبز درخت خواهیم کاشت.

رئیس بیمارستان بعثت همدان نیز با بیان اینکه سال گذشته به دلیل درگیری با ویروس منحوس کرونا برای مجموعه بیمارستان بعثت سال سختی بود، اظهار داشت: اگر بیمارستان بعثت سر پا ایستاد و توانست بجنگند به دلیل این بود که پشتوانه خوبی داشت که امروز شاهد آن هستیم که دوستان به فکر مدافعان سلامت هستند.

کیانی افزود: امیدواریم سال آینده درگیر کرونا نباشیم و این درختان یادگارهای خوبی برای ما باشد و رجوع به این درختان در آینده یادآور روزهای سخت و جنگیدن و شیرینی آن روزها برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات